ကြန္ဖက္ရွင္ေအာ့ဖ္ သ ေပသီး (ခ်ပ္ပတာ ဝမ္း)
ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ‘ေပသီး’ဟူေသာ အမည္သညာျဖင့္ လူျဖစ္လာလင့္ကစား အကယ္တႏၲဳတြင္မူ ခပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ လက္လြယ္လြယ္ ဂ်င္းလတဲမင္းဆိုေသာ ပုဂိၢဳလ္တဦးသာျဖစ္ေပ၏။
တေန႔သားတြင္ ကြ်ႏ္ုပ္ ကိုေပသီးသည္ နိစၥဓူဝ ျပဳမူေလ့ရွိသည့္အတိုင္း ျမိဳ႕လည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို ့ ကြ်န္ုပ္၏ ဘြားေအကို တဖက္သတ္ ေမတၱာရွိခဲ့ဖူးသည့္ ျမိဳ႕အုပ္ေဟာင္းၾကီး မေသခင္ သူ႔ေျမးမႏွင့္ကြ်ႏု္ပ္ ေမာင္ေပသီး ေမတၱာမွ်ခဲ့ဖူးခ်ိန္တြင္ အေမြေပးခဲ့ေသာ ဒုတိယကမ႓ာစစ္လက္က်န္ စီးေတာ္ ဘီအက္စ္ေအၾကီးကို ဟန္ပါပါခြလ်က္
မီးခိုးလံုးမ်ား တဘုန္းဘုန္း ထြက္လာေအာင္ ဟန္ေရးျပရင္း ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ဇာတိရပ္ရြာတြင္ ကြ်ႏ္ုပ္ ကိုေပသီးေလာက္ ေပၚျပဴလာျဖစ္သူ ေလာကဓါတ္ပညာ တတ္သူ မရွိပါကလားဟု အမွန္ကိုအမွန္အတိုင္း ဆင္ျခင္မိသည့္ စိတ္ေနစိတ္ထားတခု အထင္အရွားျဖစ္ေပၚလာေပေတာ့၏။
ဖုံတေထာင္းေထာင္း ကတၱရာလမ္းအေဟာင္းၾကီးေပၚတြင္ ျမင္းအိုၾကီး ဆြဲေသာ ျမင္းလွည္းနွင့္အျပိဳင္ ကြ်ႏု္ပ္ထက္ အသက္သံုးျပန္ေလာက္ၾကီးေသာ ဘီအက္စ္ေအ ဆိုင္ကယ္ၾကီးထံမွ ဖုန္းဒိုင္းဖုန္းဒိုင္းအသံမ်ားက လမ္းအေဟာင္းၾကီးေပၚတြင္ ေအာင္ဘာေလ ထီသည္၏ ေလာ္စပီကာသံကိုပင္ လႊမ္းမတတ္ ဆူညံသြားေစေတာ့၏။
ျမိဳ႕လည္ ေစ်းပါတ္ဝန္းက်င္တြင္ စိနတိုင္းမွာ လွိမ့္ဝင္လာေသာ ဆိုင္ကယ္စဥ္မမီသည့္ ဆိုင္ကယ္မ်ား၊ အယုဒၵယတိုင္းမွ ျမစ္ကူးလာေသာ ထမီဝတ္သည့္ ဣထိယမ်ားနွင့္ ပုဆိုးဝတ္သည့္ ပုရိႆမ်ား အခက္အခဲမရွိ ခြရန္ အဆင္ေျပသည့္ ဆိုင္ကယ္မ်ားသည္လည္း ပ်ားပန္းခတ္မွ် တဝွီးဝွီးျဖစ္ေတာ့သကိုး။
ကြ်ႏ္ုပ္လည္း လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေဘး ကာကာကြမ္းယာဆိုင္တြင္ စီးေတာ္ ဘီအက္စ္ေအ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ၾကီးကို ရပ္၍ ေသေသခ်ာခ်ာ ေဒါက္ေထာက္ကာ ကြမ္းယာသည္ ကာကာကုလားၾကီးထံမွ ေဆးေပါ့လိပ္ ၂ လိပ္၊ ကြမ္းယာ ၄ ယာ ဝယ္႐ံုမက ကြမ္းသီး တျခမ္း အလကားေတာင္းယူလိုက္၏။
ယင္းသို႔သကာလ ျမိဳ႕လည္ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္နွင့္မလွမ္းမကမ္း ေဘာ္လီေဘာကြင္းတြင္ကား ျမိဳ႕နယ္ခ်န္ပီယံ ေဘာ္လီေဘာလက္ေရြးစင္ျဖစ္ဖူးေသာ ကြ်ႏိုပ္၏ ညီေတာ္ေမာင္သည္ ခါးေတာင္းကို ေျပာင္ေအာင္က်ိဳက္၍ တေယာက္ခ်င္း ေဘာလီေဘာ စိမ္ေခၚပြဲကို ဆင္ႏႊဲေနသည္မွာ ေနမ်ိဳးႏြယ္တို႔ နိပြန္ျပည္မွ ဆူမိုနပန္းသမားၾကီးမ်ားကဲ့သို႔ ျဖစ္ေပေတာ့၏။
ကြ်ႏု္သည္ လမ္းေထာင့္ႏွင့္ အလြန္တရာ နီးကပ္ေသာ စားပြဲတလံုးတြင္ ေရာက္နွင့္ေနျပီးျဖစ္ၾကကုန္သည့္ ငယ္ေပါင္းၾကီးေဖာ္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားရွိရာသို ့ ေဆးေပါ့လိပ္ ထိပ္ကို ကိုက္ဖြင့္ျပီး မီးညႇိရင္း ေခြးေျခတလံုးဆြဲကာ ဝင္ထိုင္လိုက္၏။
အႏွီသူငယ္ခ်င္းတို႔သည္ကား လတ္တေလာ တိုင္းျပည္ေရးရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္ ေဆြးေႏြးေနၾက၏။
ထိုအထဲတြင္ အသံအက်ယ္ဆံုးႏွင့္ အျငင္းအသန္ဆံုးသူကေတာ့ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းျပီးလွ်င္ျပီးခ်င္း စစ္အာဏာရွင္ကို လက္နက္ဆြဲကိုင္ ေတာ္လွန္မွျဖစ္မည္ဟု သံဓိ႒ာန္ခ်လ်က္ အေပါင္းအသင္းအားလံုးကို ႏႈတ္ဆက္ကာ သူ႔မိခင္ ဆန္ကုန္သည္
အဘြားၾကီးအား သူေသသည့္သတင္းၾကားလွ်င္ သပိတ္မသြပ္ရန္၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အားလည္း ရဲရင့္ေျပာင္ေျမာက္စြာ စစ္အာဏာရွင္ကို ဆန္႔က်င္သင့္သည္ျဖစ္ေၾကာင္း တရားေဟာ၍ ထြက္ခြာသြားခဲ့သည့္သူ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေနာက္ မၾကာမတင္ကာလတြင္ပင္ ေလယာဥ္ပ်ံၾကီးစီးကာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာခဲ့ျပီး သူ၏ ေၾကာင္နာ ၾကြက္ကိုက္မ်က္ႏွာေပးျဖင့္… “သားသား မွားပါတယ္၊ တပ္မေတာ္ရဲ့ သေဘာထားအမွန္ေတြ ခုမွသိပါျပီ”ဟု ေျပာခဲ့သည့္ ထုတ္လႊင့္မႈသည္ တႏိုင္ငံလံုးတြင္ တခုထဲ ရွိဖူးေသာ တယ္လီဗီြးရွင္းအစီအစဥ္မွ သတင္းက႑တခုတြင္ ပါခဲ့ဖူးသလို ထိုကာလမွစ၍ သူ႔ကိုယ္သူ ႏိုင္ငံျခားျပန္တေယာက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၾကံဳလွ်င္ၾကံဳသလို ၾကြားတတ္သည့္သူ ျဖစ္ျပန္ေပ၏။
တယ္လီဗီြးရွင္းမွ ပါဖူးသူဆို၍ တျမိဳ႕လံုးတြင္ သူတေယာက္တည္းျဖစ္ျပန္သည္ျဖစ္ရာ ထိုကိစၥကိုလည္း ရံဖန္ရံခါ သူ႔ကိုယ္သူ ဆယ္လီဘရစ္တီဆန္ဆန္ ပံုေဖာ္၍ ၾကြားတတ္ျပန္ေပ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္ေမာင္ေပသီး အေနျဖင့္မူ မည္သည့္အေၾကာင္းအရာကိုမွ် ဝင္ေရာက္ေဆြးေႏြးျခင္းမျပဳဘဲ ဘုိဆန္ဆန္ပင္ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းတခြက္ကို မလိုင္မ်ားမ်ား ထည့္ေပးရန္ အသက္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္အရြယ္ စားပြဲထိုးကေလးအား မွာလိုက္၏။
သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအေၾကာင္း၊ ၂၀၀၈ နာဂစ္မုန္တိုင္းကာလတြင္ ေျဗာင္က်က်ပင္ ရပ္ကြက္မီးေလာင္ခ်ိန္ ဘုရားဌာပနာတိုက္ ဝင္ေဖာက္မႈနွင့္ ထပ္တူညီေသာ ဆႏၵခံယူပြဲအေၾကာင္း၊ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးေနခ်ိန္တြင္ကား ကြ်ႏ္ုပ္တို႔တအုပ္လံုးထဲတြင္ သိုးေဆာင္းဘာသာစကားကို (ကြ်ႏ္ုပ္ ကိုေပသီးမွလဲြလွ်င္) ဂြ်န္းျပန္ေအာင္ တတ္ေသာ ႐ိုမီယိုေမာင္ေမာင္ဆိုသည့္ သူငယ္ခ်င္းသည္ သူ၏ ခန္႔ညား ေျပာင္လက္ေသာ ကားၾကီးေပၚမွ ဆင္းလာေတာ့၏။
ေမာင္ေမာင့္ နာမည္အား ႐ိုမီယိုေမာင္ေမာင္ဟု သူ၏ဖခင္ျဖစ္ေသာ ဗိုလ္မွဴးေဟာင္း ဦးလွေမာင္က ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့သည္မွာ ကမ႓ာေက်ာ္စာေရးဆရာၾကီး ဝီလ်န္ ရွိတ္စပီးယား၏ ဝတၱဳၾကီးမွ ကာလနာတိုက္သြားေသာ ႐ိုမီယိုႏွင့္ ဂ်ဴးလိယက္ကို ၾကိဳက္လြန္းသျဖင့္လည္း ျဖစ္တန္ရာ၏။
သို႔မူတကား အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက မြန္ျပည္နယ္မွ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ၿမိဳ႕အား ေျပာင္းလာေသာ ဘူတာ႐ံုပိုင္ၾကီး၏သား၊ ဘုန္းၾကီး နွစ္ခါထြက္ျပီးသကာလ ရေသ့ ဝတ္ျပီးေနာက္ အမဲအူသုတ္ေရာင္းေသာ ကုလားမေလးနွင့္ ခိုးေျပးကာ ယခုအခါ ျမိဳ႕က်က္သေရေဆာင္ ဗလီလူၾကီးထဲမွ တဦးျဖစ္ေနေသာ အီစမန္ (ေခၚ) ေက်ာ္သူရက ႐ိုိမီယို ဆိုသည္ႏွင့္ လူမျမင္ဖူးေသးဘဲ ရည္းစားစာ လိုက္ေပးရန္ ၾကိဳးပမ္းခံခဲ့ရသည့္အထိ စြံခဲ့ေသာ ေမာင္ေမာင္ျဖစ္ေပေတာ့၏။ အသို႔ျဖစ္ရနည္းဆိုေသာ္ အီစမန္ ေက်ာ္သူရက ဂ်ပန္မကေလးမ်ားဆိုလွ်င္ အေသရရ အရွင္ရရ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ေတာ္မူေသာ စိတ္သဘာဝရွိျပီး ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ေခတ္ ပိုစတာမ်ားတြင္ ‘မိုမိုကို’ ဆိုေသာ အေခ်ာအလွပေဂး ဂ်ပန္မကေလး၏ ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္မ်ား အျပည့္ သူ၏အိပ္ခန္းတြင္ ရွိခဲ့ဖူးသူဆိုေပ၏။ သို႔ျဖင့္ ႐ိုမီယို ဆိုသည့္အမည္သညာအား အီစမန္ေက်ာ္သူရအေနႏွင့္ ဂ်ပန္မကေလးမ်ား၏ နာမည္ႏွင့္ တူသေယာင္ရွိေတာ္မူသည့္အျပင္၊ ယင္းကာလတြင္ ဂ်ပန္နာမည္လိုလို တုိင္းရင္းသူ နာမည္လိုလိုႏွင့္ ေရးသားထုတ္ေဝေနေသာ အေပ်ာ္ဖတ္ ဘုတ္အုပ္ဆရာမ သို႔မဟုတ္ ဆရာမ်ားကလည္း နာမည္ၾကီးလွေပဆိုေတာ့ကာ ခပ္ေဟာ့ေဟာ့ ခပ္ပ်ံပ်ံ ေက်ာင္းသူကေလး တေယာက္ဟု အထင္ရွိဟန္ျဖစ္ပံုရေပ၏။
အႏွီ ႐ိုမီယိုေမာင္ေမာင္သည္ ကြ်ႏ္ုပ္အား ျမင္လွ်င္ သူ၏ အနီေရာင္ လွ်ာထိုးဦးထုတ္အား ခြ်တ္ကာ… “ဟိုင္း ... ဝွပ္စအပ္ပ္”ဟု ႏႈတ္ဆက္လိုက္ေလ၏။
၊အန္ေထာ္နီ ေပသီး၊
ကြန္ဖက္ရွင္ေအာ့ဖ္ သ ေပသီး (ခ်က္ပတာ-တူး)
ကြ်ႏိုပ္ ကိုေပသီးကလည္း အေနာက္တိုင္းသားတို႔ ယမကာ မွီဝဲစဥ္ တဦးကိုတဦး အသိအမွတ္ျပဳ ႏႈတ္ဆက္သလို ပံုဟန္မိ်ဳးျဖင့္ ခ်ဳိရဲ ပ်စ္ႏွစ္ေနေသာ လက္ဖက္ရည္ခြက္ကို ေျမႇာက္ကာ “ဟိုင္း ယူ ..ေလာင္းတိုင္း ႏိုးစီး”ဟု ခြပ္လက္ခ်ျပီးကာစ တိုက္ၾကက္ဖ ကဲ့သို႔ ရင္ဘတ္ကို ေမာက္၍ အားက်မခံျပန္၍ ႏႈတ္ဆက္လိုက္၏။ ထို႔ေနာက္တြင္ကား ႐ိုမီယိုေမာင္ေမာင္က ေခြးေျခပုကေလးတလံုးကို ဆြဲယူျပီးသကာလ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အေပါင္းအေဖာ္မ်ားထဲ၌ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္လည္းရွိ၊ စကားေျပာလည္းေကာင္း၊ အလုပ္မယ္မယ္ရရ မရွိေသာ္လည္း သူ႔ဟာႏွင့္သူ အဆင္ေျပ စိုေျပေနသည့္ ေနာက္တိုး၏ ေဘးတြင္ ထိုင္လိုက္၏။
အႏွီ ေနာက္တိုးသည္ကား ႏွယ္ႏွယ္ရရ ေနာက္တိုးမဟုတ္။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔တျမိဳ႕လံုးက ယခုလို မိုးအကုန္ေဆာင္းအကူး ကာလဆိုလွ်င္ ေလာ္စပီကာမွ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုတတ္ေသာ ေနာက္တိုး၏အသံကို အေရးတယူ လုပ္၍ နားေထာင္ရျမဲျဖစ္၏။
အသို႔နည္းဟူမူ ေနာက္တိုးသည္ကား ‘မီးကင္းေရးရာ ကြ်မ္းက်င္သူ’ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ေပတည္း။ ေနာက္တိုးႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တြင္ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းပန္းကန္လံုးထဲ လက္ညႇိဳးထည့္လိုက္၊ စားပြဲေပၚတြင္ ထိုလက္ညႇိဳးျဖင့္ စာေရးလိုက္ျဖင့္ အလုပ္မ်ားေနေသာ ေမာင္လွပုသည္လည္း ေခသူေတာ့မဟုတ္။
ေမာင္လွပုတို႔က ေငြႏွင့္ေၾကးႏွင့္ အလုပ္ႏွင့္အကိုင္ႏွင့္ တျမိဳ႕လံုးတြင္ တလံုးတည္းရွိေသာ စာပံုႏွိပ္တိုက္ပိုင္ရွင္ျဖစ္၏။ သူ၏ဖခင္သည္လည္း အီစမန္ေက်ာ္သူရ၏ ဖခင္ကဲ့သို႔ပင္ မြန္ျပည္နယ္တြင္ တာဝန္က်ဖူးေသာ အရာရွိတဦးျဖစ္၍ ရဲစခန္းမွဴးတေယာက္ျဖစ္ေပ၏။ ထိုသုိ႔ တာဝန္က်ေနစဥ္သကာလ တခုေသာ သၾကၤန္အခါတြင္ သူ၏မိခင္ျဖစ္သူက ဒုလႅဘ ရဟန္းခံပြဲတြင္ ေရးျမိဳ႕နယ္မွ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းတိုက္တြင္ သာမေဏေဘာင္သို႔ သြပ္သြင္းေပးခဲ့ဖူးသည္ဟုဆို၏။
ေမာင္လွပုတို႔က ၾကံဳလွ်င္ၾကံဳသလို သူ၏ လိပ္စာကတ္ကိုလည္း စကားတခါႏွစ္ခါ ေျပာဖူးသူျဖစ္ယံုမွ်ႏွင့္ မရအရ ထိုးေပးေလ့ရွိ၏။ ထို လိပ္စာကတ္ကိုၾကည့္လိုက္လွ်င္ ‘ေမာင္လွပု (ေရးတကၠသိုလ္)’ ဟု အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္မသိ အျမဲထည့္သြင္းေလ့ရွိျပန္ေပ၏။
ေမာင္လွပု၏ ေဘးတြင္ ေမးစိကိုပြတ္လ်က္ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္ျပီး ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားေနဟန္ရွိေသာ ကိုဟန္ေမာင္ကေတာ့ ေဆာင္းကာလေရာက္လွ်င္ တျမိဳ႕လံုးက အားကိုးနားေထာင္ရေသာ သူတေယာက္ျဖစ္ေပ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကိုဟန္ေမာင္က ေဘထုတ္အေရးႏွင့္ပါတ္သက္လွ်င္ ႏွံ႔စပ္သူ ျဖစ္သကဲ့သို႔ တျမိဳ႕လံုးကလည္း ယခုအခါ ကိုဟန္ေမာင္ေဟ့...ဟု ေျပာလိုက္လွ်င္ ‘ေၾသာ္ ..ေဘထုတ္အေရးေလ့လာသူေပါ့...’ ဟု ခ်က္ခ်င္း သိေနၾကေတာ့၏။
တကယ္ေတာ့ ကိုဟန္ေမာင္ႏွင့္ ေနာက္တိုးတို႔ႏွစ္ေယာက္ ‘ကြ်မ္းက်င္သူမ်ား’၊ ‘ေလ့လာသူမ်ား’ဘဝသို႔ အလိုအေလ်ာက္ေရာက္သြားရသည့္ အရင္းခံသည္ကား ျမိဳ႕ေပၚမွ ထီဆိုင္မ်ား၏ လက္ခ်က္ျဖစ္ေတာ့ေပ၏။
ျမိဳ႕ေနလူထုၾကီးတရပ္လံုး၏ ေသာတအာ႐ံုကို နည္းေပါင္းစံုျဖင့္ ဆြဲယူဖမ္းစားရန္အတြက္ ထိုထီဆိုင္မ်ားတြင္ အင္မတန္က်ယ္ေလာင္ေသာ ေလာ္စပီကာၾကီးမ်ား ရွိၾကသည့္ေကာင္းမႈျဖင့္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ ငယ္ေပါင္းၾကီးေဖာ္ ႏွစ္ေယာက္မွာ မူလ အာေဘာင္အာရင္းသန္မႈကလည္းရွိ၊ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ နွံ႔စပ္နားလည္သူမ်ားဟုလည္း အတင္းေရာ အဓမၼေရာ လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳထားသူမ်ားလည္းျဖစ္ၾကျပန္ေပရာ ေယာင္ေတာင္ေပါင္ေတာင္ျဖင့္ ျမဳိ႕ေနလူထုၾကီးတရပ္လံုးကလည္း ေလာ္စပီကာသံၾကားလွ်င္ ထိုႏွစ္ေယာက္၏ ေဟာေျပာတြက္ဆခ်က္မ်ားအား အပ်င္းေျပ နားေထာင္ေနက် ျဖစ္ေပေတာ့၏။
အႏွီအခ်က္အလက္မ်ားအရ ဤလက္ဖက္ရည္ဝိုင္းကေလးကိုၾကည့္လွ်င္ပင္ ျမိဳ႕ေန ျပည္သူလူထုၾကီးတရပ္လံုးက ကြ်ႏ္ုပ္ ကိုေပသီးသည္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ အထင္ကရပုဂိၢဳလ္တဦး ဆိုသည္ကို ေအာ္တိုမစ္တစ္ ရိပ္မိေလာက္ျပီျဖစ္ေပသည္။
ကြ်ႏ္ုပ္ေမာင္ေပသီး၏ မိမိ၏အဆင့္ေနရာႏွင့္ လူရာဝင္မႈအေပၚ ပီတိအျဖာၾကီးျဖစ္လ်က္ မိန္႔မိန္႔ၾကီး ေက်နပ္ေနစဥ္တြင္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ တူေတာ္ေမာင္ျဖစ္ေသာ ဂ်ပ္စတင္ညႇက္စိတေယာက္ လူႏွစ္ေယာက္ဝင္အိပ္လွ်င္ပင္ ေခ်ာင္ခ်ိေနေသးမည္ျဖစ္သည့္ တီရွပ္အက်ီ ၤအပြၾကီးႏွင့္ သိုးေမြးေခါင္းစြပ္ နက္ျပာၾကီး ေခါင္းေပၚတေစာင္းစြပ္ကာ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ ေလျဖတ္ေနေသာသူတေယာက္ မစင္ကိုင္မိလာသည့္ပံုစံျဖင့္ ေစာင္းငန္းေစာင္းငန္း ကြ်ႏ္ုပ္တို႔လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းသို႔ ေရာက္လာ၏။ လည္ပင္းတြင္လည္း ေသာ့ခေလာက္ၾကီး ေရႊခ်ဆြဲထားေသး၏။
ညႇက္စိသည္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ ေဘးတြင္ လာရပ္လ်က္ "မိုင္မားသားစ္ ဘရားသား ... အေၾကြေလး ငါးေထာင္ေလာက္ ေခြ်တာစမ္းပါ" ဟု ေပါင္ရင္း ခါခ်ဥ္ကိုက္သကဲ့သုိ႔ ဟန္ပန္မူရာျဖင့္ မုန္႔ဖိုးေတာင္းေလေတာ့၏။
၊အန္ေထာ္နီ ေပသီး၊
ဆက္ရန္
No comments:
Post a Comment