Saturday, November 21, 2009

ျမန္မာျပည္ႏွင့္ မိုးျပာဂုိဏ္း ျပႆနာ

ျမန္မာျပည္ႏွင့္ မိုးျပာဂုိဏ္း ျပႆနာ
ကမၻာအရပ္ရပ္၌ ဘာသာေပါင္းမ်ားစြာရွိပါသည္၊ ဗုဒၶဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၊ မြတ္ဆလင္
ဘာသာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၊ က်န္ရွိသည့္ ၀ါဒမ်ားသည္လည္းမ်ားစြာ ေပၚေပါက္လ်က္ ရွိေပသည္၊
၎ဘာသာမ်ား၌လည္း ဂုိဏ္းကြဲ ဂဏကြဲမ်ားစြာျဖစ္တည္ေန လွ်က္ရွိသည္၊ ယခုလည္း
ဗုဒၶဘာသာ၌ မိုးျပာဂိုဏ္းဟု ေပၚလွ်က္ရွိၿပီ၊ ၎၀ါဒ ၎ဂိုဏ္းသည္ အဓမၼ၀ါဒ
အယူအဆသာျဖစ္ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားၿပီးျဖစ္သည္၊ သုိ႔ေသာ္လည္း အကင္းမေသ
ေသးပါ၊ ေညာင္ျမစ္ပမာ ျမစ္တြယ္လွ်က္ရွိေသးသည္၊ နအဖ ဆုိးသြမ္းေသာင္းၾကမ္းျပင္းထန္
လာခိုက္တြင္ ပို၍ပို၍ ၎မိုးျပာဂိုဏ္းသည္လည္း ႀကီးထြားျပန္႕ပြားလွ်က္ရွိသည္၊ မသူေတာ္
မ်ား ေနရာရခိုက္ မသူေတာ္မ်ားေပၚထြန္းလာသည္မွာ အံ့စရာမဟုတ္ေသာ္လည္း ဓမၼ၏
အႏၱရာယ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အလြန္ပင္ သတိခ်ပ္သင့္လွသည္၊ ယၡဳဆိုလွ်င္ စကၤာပူ
ေရာက္ျမန္မာမ်ားသည္ မိုးျပာဂုိဏ္းကို သက္၀င္လွ်က္ရွိေနသည္ဟု ၾကားသိရသည္မွာ
ရင္ေမာဖြယ္ပင္၊ မိုးျပာဂုိဏ္း၀င္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ စာတ္ေပတတ္ဟုဆိုေသာ္လည္း တတ္သည့္
ပညာကို အလြဲသုံးစားလုပ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႕ေနျဖင့္
ဘြဲ႕မ်ားကို ျပန္လည္ ရုတ္သိမ္းသင့္လွသည္၊ ၎ပုဂၢဳိလ္မ်ားကို ေခၚယူစစ္ေဆးသင့္လွသည္၊
အရင္က ျဖစ္ေပၚခဲ့ဖူးေသာ ေတာင္တြင္းႀကီး ဦးဥကၠ႒၊ ေက်ာက္သေဘၤာဆရာေတာ္တို႔ကဲ့သို႔
ျပစ္ဒဏ္ကို ခ်မွတ္သင့္လွသည္၊ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားျဖစ္ေသာ စာေရးဆရာႀကီးပါရဂူသည္လည္း
ဓမၼလမ္းေၾကာင္းမွ ေသြဖယ္လွ်က္ ရွိေနသည္မွာ၊ ျမန္မာျပည္သူမ်ားအတြက္
ရင္ေလးစရာျဖစ္သည္၊ မိုးျပာဂုိဏ္းခ်ဳပ္ ဦးဉာဏသည္ မိုးျပာဂိုဏ္းနာမည္ျဖင့္
ျပာေရာင္သာသနာတည္ ေထာင္ခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္ ေထာင္ ၁၃ ႏွစ္က်ခံခဲ့ဘူးေလၿပီ၊
သို႔ေသာ္လည္း အမွတ္မရွိ ဆက္လက္ မိုက္မဲလွ်က္သာရွိေပသည္၊ တဥ္ီးတေယာက္တည္း
မိုက္မဲျခင္းသည္ကား အေၾကာင္းမဟုတ္၊ ႏြယ္ကဲ့သို႕ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားကို ရစ္ပတ္
ျခည္ေႏွာင္ကာ ငရဲသို႔ပို႔ ေဆာင္ေနသည္ကား ျမင္မေတာ္လွၿပီ၊ ဓမၼေစတီ
ဦးေကာသလႅသည္လည္း မိုးျပာဂုိဏ္း ကိုေထာက္ခံလွ်က္ရွိၿပီး ထိုပုဂၢဳိလ္ကိုယ္တိုင္
အဖြဲ႕၀င္ျဖစ္ၿပီး ဒကာဒကာမမ်ားကို ဆြယ္တရားေဟာေနခဲ့သည္မွာ နာမည္ပင္ေက်ာ္ၾကား
လွ်က္ရွိေပသည္၊ ျမစ္ႀကီးနား ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးသင္တန္းေက်ာင္း ေက်ာင္းအုပ္ျဖစ္ခဲ့
ဖူးေသာ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ သည္လည္း ၎ဆြယ္တရားအဓမၼမ်ား
ျဖန္႕ေ၀ေဟာေျပာမႈေၾကာင့္ တရုတ္ျပည္သို႔ ထြက္ေျပး ေနခဲ့ရသည္ဟုၾကားသိခဲ့ရသည္။
၎မိုးျပာဂုိဏ္းမွ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ သာသနာမွ လုံး၀ဖီလာဆန္႕က်င္ေနသည္ကို
ေအာက္တြင္ရႈပါဦး၊
၁။ ေကာင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မေကာင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္ တခါလုပ္မိရင္ ထပ္ထပ္လုပ္ခ်င္တယ္၊
ဒီကံႀကီးက ကိုယ့္ကိုရစ္ပတ္ေနၿပီ၊ ဒီလူမလြတ္လပ္ေတာ့ဘူး။
၂။ ဘုရားရဲ႕နက္အရေကာက္ဟာ မိုးေပၚကသူေတြမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေပၚလြင္တယ္။
၃။ ဒီေလာက္တန္ဘိုးမ်ား၊ ဒါနႀကီးအတြက္ ဘုရားေဟာတဲ့ တစ္ဂါထာထဲမွာ


နတ္ျပည္လည္းမပါဘူး၊ လူ႕ျပည္လည္းမပါဘူး၊ ငရဲျပည္လည္းမပါဘူး၊ ေနာင္ဘ၀လည္း
မပါဘူး၊ ဒါနအက်ဳိးကို ဘုရားက နတ္ျပည္လို႔မေဟာဘူး၊
၄။ ဘုရားက လူကိုသတ္မွ ပါဏာတိပါတလို႔ေဟာတယ္၊ တိရိစၧာန္သတ္ရင္ ကံမထိုက္ပါဘူး၊
အစုိးရပစၥည္းဟာ လူ႕ပစၥည္းမဟုတ္ပါဘူး၊ အဲဒါကိုခိုးလို႕ ကံမထုိက္ပါဘူး၊ ကာမဂုဏ္မွားယြင္း
က်က္စားမႈဟာ ကိုယ့္ကာမပုိင္ မဟုတ္သူကို ေမထုန္ျပဳမႈဟု အဓိပၸါယ္မရပါဘူး၊
ကိုယ့္ဘ၀မဟုတ္တဲ့ အရာေတြကို မမွန္တာေျပာလည္း လိမ္ရမက်ဘူး၊ မုသာ၀ါဒမျဖစ္ဘူး
လိမ္ေကာင္းတယ္၊ မူးေအာင္မေသာက္ရင္ အရက္ဟာ မိတ္ေဆြေပါလို႕ ၊စီးပြားျဖစ္ေတာ့
အက်ဳိးေတာင္ ပိုရွိေသးတယ္၊ ဒီလိုေသာက္တာကို ျမတ္စြာဘုရားက သူရာေမရယလို႔
ေဟာတာမဟုတ္ဘူး။
၅။ နတ္ျပည္ရဲ႕တည္ရာက ျမင္းမိုရ္ေတာင္ပဲ၊ ဒီေတာင္ဟာ ကမၻာ့ပထ၀ီမွာ
တကယ္မရွိတဲ့ေတာင္ပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီေလာက္ယုတၱိမဲ့အရာလို႔ပဲ ေျပာပါရေစ။
၆။ ဘယ္တရားမွ မရခ်င္ေန၊ ေရွ႕ဘ၀ ေနာက္ဘ၀ကိုေတာ့ မေတြးရဘူး၊ ေရွ႕ဘ၀
ေနာက္ဘ၀ေတြးတဲ့သူဆိုရင္ မိစၧာဒိ႒ိလို႕ဆိုၿပီး သကာလ က်ဳပ္တို႕ႏွင့္ ပဋိပကၡအရာမွာရွိတယ္။
၇။ ဆ႒သံဂါယနာတင္ပြဲဟာ၊ ဦးႏုနဲ႕ ဖဆပလအဖြဲ႕တို႔၊ ဦး၀ိစိတၱတို႕ မဟာစည္တို႔၊
ေညာင္ရမ္းတို႔၊ ဂုဏ္သိကၡာရတာေတြကလြဲလို႔ အျခားအက်ဳိးကေတာ့ မေျပာပေလာက္
ပဲျဖစ္တယ္။
၈။ အရဟံ ဆိုပါေတာ့၊ အဲဒီစာေတြက သိပ္ျမင့္တယ္၊ ဒို႔လူေတြနဲ႔မတန္ဘူး၊ မတန္မရာကို
တို႔လူေတြက ရြတ္ဆိုေနမိၾကတာပဲ၊ ဒီစာေတြဟာ စိတၱဇအျပစ္ျဖစ္တယ္၊ ဘုရားကို
အထင္ေရာက္သြားေတာ့ စိတၱအျပစ္ကို ျဖစ္ေစတယ္၊ အျပစ္ကႀကီးတယ္၊ ဗုဒၶဘာသာ
မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ျဖစ္တယ္။
၉။ တရားဓမၼေဆြးေႏြးတဲ့အခါ၊ ပရမတ္ေတြအေၾကာင္းမေျပာေစခ်င္ပါဘူး၊ ပရမတ္ေတြဟာ
တရားမဟုတ္လို႔ပါပဲ။
၁၀။ ဒီလိုဆိုရင္ ဒီစာသင္တိုက္ႀကီးေတြဟာ တလြဲျဖစ္ထြန္းေနတာမို႔၊ ဗုဒၶဘာသာတရားဓမၼအရ
လိုလားစရာမဟုတ္ဘူး။
၁၁။ လူသားေလွ်ာက္ရမည့္ လမ္းဟူသည္၊ ဘုရားသခင္၏ အေစအပါးအျဖစ္ ကုိယ့္ကိုကိုယ္
ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းမဟုတ္၊ မိမိကိုယ္ကို မိမိကပင္ ဘုရားသခင္အျဖစ္ ခန္႕အပ္ လိုက္ျခင္း
ပင္ျဖစ္သည္။
၁၂။ ေလးသေခ်ၤကမၻာတသိန္း ပါရမီျဖည့္က်င့္ၿပီးမွ ေပၚထြန္းလာေသာ ဗုဒၶသည္
မွားယြင္းေသာေၾကာင့္ မိစၧာသမၺဳဒၶျဖစ္သည္၊ လက္ရွိပစၥဳပၸန္ဘ၀ တခုတည္း၌ၪာဏ္ျဖင့္
ထိုးထြင္းသိျမင္ေသာ ဗုဒၶသာလွ်င္ သမၼာသမၺဳဒၶျဖစ္သည္။
၁၃။ ဘ၀သံသရာဟူသည္ မရွိ၊ ပစၥဳပၸန္ ဘ၀တခုသာ ရွိသည္။
၁၄။ ေဂါတမ ဘုရားသခင္သည္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးျခင္း၊ ေရဘုဥ္းေပးျခင္းေၾကာင့၊္ ကိေလသာ
မကုန္ေသး၊ ေလာဘတဏွာကိေလသာရွိသည္။
၁၅။ ဗုဒၶသည္ မာနတ္၏သမီး နတ္သမီး သုံးေယာက္ႏွင့္ ေပ်ာ္ပါစံစားရန္ စိတ္ကူးမိေၾကာင္း
ေဖာ္ျပထားသျဖင့္ ကိေလသာမကုန္ေသးဟု ဆိုရမည္။
၁၆။ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္အရ လူ႕အသက္သတ္မွ အျပစ္ရွိသည္၊ တိရိစၧာန္
အသက္သတ္လွ်င္ ငရဲမႀကီးေခ်၊ အေၾကာင္းမူ ဗုဒၶသည္ အသားစားျခင္းကို
ခြင့္ျပဳထားေသာေၾကာင့္ သတၱ၀ါ၏ အသက္သတ္ျခင္းကို ခြင့္ျပဳရာေရာက္သည္။
၁၇။ ပုဂၢလိက တဦးတည္းပုိင္ ပစၥည္းကို ခိုးယူလွ်င္ အျပစ္ရွိသည္၊ အမ်ားပိုင္ပစၥည္းကို
ခိုးယူလွ်င္ ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူမ်ားမွာ ထိခိုက္နစ္နာမႈမရွိေသာေၾကာင့္ အျပစ္မရွိ။
၁၈။ ကာမပိုင္ အမ်ဳိးသမီးကို သေဘာတူေပ်ာ္ပိုက္ရာ၌ အျပစ္မရွိ၊ ဆႏၵကို ျဖည့္စြက္
ေပးေသာေၾကာင့္ ကုသိုလ္ပင္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။
၁၉။ မိမိတဦးတေယာက္ အက်ဳိးတြက္ လိမ္လည္ျဖစ္လွ်င္ အကုသိုလ္ျဖစ္သည္၊ အမ်ား
ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ လိမ္လည္လွ်င္ အျပစ္မရွိ။
အထက္ပါ မိုးျပာဂုိဏ္းမွ ေဟာေျပာခ်က္ ျမဴဆြယ္ခ်က္မ်ားမွာ မည္မွ်ေလာ္လီ ယုတၱိမတန္၊
က်မ္းေထာက္မရွိ အျဖီးအဖ်န္းမွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုမူ စာဖတ္သူ သူေတာ္စင္မ်ားအား
ရွင္းျပရန္လိုအပ္ေတာ့မည္မထင္။
၎နည္းတူ အျခားျခားေသာ အဓမၼ၀ါဒမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ေပၚခဲ့ဖူးေလသည္၊ အဓမၼျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္ တာရွည္မခံ၊ ရုတ္ခ်ည္းေပ်ာက္ခဲ့ဖူးေလၿပီ။ ၎ အဓမၼ၀ါဒမ်ားမွာ---
၁။ ေတာင္တြင္းႀကီး အရွင္ဥကၠ႒၏ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒ။
၂။ ေက်ာက္သေဘၤာဆရာေတာ္၏ အဓမၼ၀ါဒ။
၃။ ဆူးေလ ဦးျမင့္သိန္း၏ ေထရ၀ါဒအမည္ခံ အဓမၼ၀ါဒ။
၄။ ခ်စ္ငယ္ (ဒႆန)(ဗုဒၶစာေပဆု)၏ အဓမၼ၀ါဒ။
၅။ ဦးေအးေမာင္ (စာေပဗိမာန္)၏ အဓမၼ၀ါဒ။
၆။ လက္ပံတန္း ဦးျမတ္သိန္းထြန္း၏ ကာမဂုဏ္ အရိယာ အဓမၼ၀ါဒ။
၇။ တန္႕ၾကည့္ေတာင္ ဦးေသာမဗုဒၶိ၏ အဓမၼ၀ါဒ။
၎ အဓမၼ၀ါဒမ်ားသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ၿငိမ္ေနေသာ္လည္း အခါအခြင့္ေကာင္းလွ်င္ ထၾကြရန္
တာစူလွ်က္ရွိေသးသည္။
တဆက္တည္းမွာပင္ ရဟန္းႀကီး ဦးေက်ာ္ဟိန္း(ရုပ္ရွင္မင္းသား) ဦးကိတၱိသာရသည္
ျမတ္စြာဘုရား အယူအဆႏွင့္ မိမိ၏ အယူအဆသည္ မတူဟု ေဟာေျပာေနမႈကား
သာသနာ၏ အႏၱရာယ္ ဓမၼ၏အႏၱရာယ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
ထို႔အတူ စာေရးဆရာႀကီး ပါရဂူ၏ ဘာသာမဲ့ ရုပ္၀ါဒတုိ႔သည္လည္း သာသနာေတာ္၏
ဆူးခလုတ္မ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္။
အထက္ပါအခ်က္လက္မ်ားကို ၾကည့္ရႈေ၀ဘန္ရလွ်င္ ယုတၱိယုတၱာမဲ့ျခင္း၊ အေထာက္အဆ
မရွိျခင္း၊ လွ်ာရိုးမရွိတိုင္း လိမ္လည္ေျပာဆိုေျပာျခင္း၊ ဘုရား၏ေက်းဇူးကို မဲ့ျခင္း၊
ဆရာသမားမ်ား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို မငဲ့ကြက္ျခင္း။ ငါ့ေလွငါထိုး ပဲခူးေရာက္ေရာက္ဟု
ထင္ရာစိုင္း ရိုင္းစိုင္းျခင္းတို႔မွ်သာျဖစ္ေၾကာင္း။
ထိုသုိ႕ အယူ၀ါဒမ်ားႀကီးစုိးလာလွ်င္ တိုင္းျပည္တြင္ မင္းမဲ့စရုိက္မ်ား ထူေျပာလာမည္ မွာ
ဧကန္မလြဲပင္၊ သတၱ၀ါတို႔၏ ခႏၶာအိမ္ကို စိုးစင္းမွ် မငဲ့ကြက္ပဲ သတ္မႈ ျငင္းဆဲမႈမ်ား
ထူေျပာလာမည္မွာ တိမ္စင္လပမာ ထင္ရွားလွေပ၊ ထိုအဓမၼဂိုဏ္းဂဏမ်ားသည္ မသူေတာ္
နအဖ လက္ထက္တြင္ ဗူးေပၚသလို ေပၚလာေပဦးမည္၊ အရွင္ေကာင္းအရွင္ျမတ္ျမတ္မ်ားႏွင့္
အဓမၼဂိုဏ္းတို႕ကို ႏိုင္ငံေရးတြင္သုံခ်ေပဦးမည္၊ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္ပါ၀င္စားေနေသာ
သံဃာမ်ားကို ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္းျဖစ္ေစၿပီး ႏုိင္ငံေရး အျမတ္ထုပ္ေပဦးမည္။
သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔ မသူေတာ္တို႔၏ ျမဴဆြယ္ရာ စကား စာေပမ်ားကို မယုံၾကည္ၾကလင့္၊
ဘယ္စာေပ ဘယ္အယူအဆမ်ဳိးပင္ျဖစ္ေစ ဟုတ္တန္ရာ၏၊ မဟုတ္တန္ရာ၊ ေ၀ဘန္ သုံးသပ္
ဆင္ျခင္ၾကပါေလ၊ မိမိ၏ဘာသာ သာသနာကုိ ကမၻာတည္သေရြ႕ တည္ရွိေစၾကပါေလ၊
ဆူးညြတ္ ခလုတ္ကန္သင္းမ်ားကို ႏုတ္ပစ္ၾကေလာ့၊ ဖယ္ရွားၾကေလာ့…..။
သာသနာေတာ္၌ မဟာယာန ေထရ၀ါဒ ကြဲျပားေနသည္ကိုပင္ ျပန္လည္ေပါင္းစည္းရန္
ႀကံဆသင့္လွသည့္အခ်ိန္တြင္ ထိုထိုအဓမၼဂုိဏ္းဂဏမ်ား ေပၚထြက္လာသည္မွာ အမဂၤလာ
ျဖစ္၏၊ ထိုအဓမၼဂိုဏ္မ်ားကို လုံး၀ ဆန္႕က်င္ ဖယ္ရွားၾကေလာ့ သူေတာ္ ေကာင္းတို႔….။
မွတ္ခ်က္။ ။ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ ဆက္လက္ရွင္သန္ ျပန္႕ပြားေစျခင္းငွါ
ထက္သန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ၎စာကို ျဖန္႕ေ၀န္ရန္ တိုက္တြန္း
လိုက္ရပါသည္။
ေထရ၀ါဒ ရဟန္းေတာ္(အေ၀းေရာက္)

1 comment:

  1. ေအာက္ခံ အေရာင္ေၾကာင့္စာဖတ္လို့ မသဲကြဲပါ။

    ReplyDelete