Monday, October 26, 2009

ကေမၻာဒီးယား အေတြ႔အၾကံဳ

အေမရိကန္နဲ႔ နအဖ ေျပလည္သြားရင္ ငါတုိ႔ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြ ဒုကၡေရာက္ မွာလား။ အေမရိကန္ေပၚလစီ ေျပာင္းသြား ျပီလား ဆိုျပီး က်ေနာ္မိတ္ေဆြေတြ၊ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္ေတြက က်ေနာ့္ကို လာလာ ေမးၾကတယ္။ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ အေမရိကန္နဲ ့ နအဖ ေျပလည္သြားရင္စိုးရိမ္ရမွာ က်ေနာ္တို႔ မဟုတ္ပါဘူး ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊနဲ႔ မိသားစုပဲျဖစ္လိမ့္မယ္ လို ့ေျပာျခင္ပါတယ္။

ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ - ထိပ္ပိုင္း ၅ ဦး ျဖစ္တဲ့ သန္းေရႊ၊ ေမာင္ေအး၊ ေရႊမန္း၊ ေအာင္ေသာင္း၊ ဦးေသာင္းတို႔ ထဲမွာ
ကြဲကုန္နိင္တယ္။ သန္းေရႊကလြဲရင္ အားလံုးက အေမရိကန္နဲ ့ေျပလည္ခ်င္ေနတဲ့ သူေတြပါ။ အေမရိကန္နဲ႔ ေျပလည္ရင္ အေမရိကန္ ခိုင္းတာကိုလည္း လုပ္ရမွာေပါ့ေလ။ အေမရိကန္ကဘာလိုခ်င္လဲ -

(၁-) ေဒၚစုကိုလိုခ်င္တယ္။ နစ္- သန္းေရႊကိုမလိုခ်င္ဘူး။ ဒါပါပဲ-

(၁) ၁၉၉၅ ခုနစ္မွာ က်ေနာ္ အေမရိကန္ကို ပထမအၾကိမ္အစည္းေ၀းသြားတက္တယ္။ အျပန္မွာ ထိုင္းအစိုးရက က်ေနာ္ကို ဗီဇာပိတ္ေတာ္မူတယ္။ ေသသြားတဲ့ အတြင္းေရးမႈး နစ္ တင္ဦးက ထိုင္းအစိုးရကိုလာျပီး ကန႔္ ကြက္ ထားတာ နဲ ့ က်ေနာ္ က အေမရိကန္ အျပန္မွာ ဗီဇာကိုပိတ္ျခင္းျဖစ္တယ္။ သူက ထိုင္းအမ်ိဳးသား လံုျခံဳေရးေကာင္စီ အတြင္းေရးမႈး ခ်ာအန္း ကိုလာျပီးေတာ့ က်ေနာ္တို ေတာင္ပိုင္းက တပ္ဖြဲ ့ေတြ ( ရင္း-၁၀၂၊ ရင္း-၂၀၃၊ ရင္း- ၉၀၉ (ရခိုင္တပ္ရင္း ) ၆ ကီလို၀င္ေနတာကိုေထာက္ျပတယ္။ ထိုင္းက နအဖ ေၾကနပ္ေအာင္ က်ေနာ္ကိုဗီဆာပိတ္တယ္။ ဒြန္ေမာင္း ေလဆိပ္နဲ ့ နယ္စပ္ရဲစခန္းေတြမွာ က်ေနာ္ဓါတ္ပံုကို ကပ္ျပီး အလုိရိွသည္ လုပ္ထားတယ္။ သည္ေတာ့ က်ေနာ္ အေမရိကန္မွာ ၈ လၾကာသြားတယ္။

(၂) - ေနာက္ေတာ့ ကေမၻာဒီယားကေန ထိုင္းဖက္ကိုပတ္၀င္မွျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုျပီး ကေမၻာဒီးယားကို ေရာက္တယ္။ အခု၀န္ၾကီးခ်ဳပ္လုပ္ေနတဲ့ ဟြန္ဆင္က အစိုးရအဖြဲ ့ကို စစ္တပ္အားကိုးနဲ ့ အဲဒီအခ်ိန္ထဲက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတာ၊ နိင္ငံျခားသားေတြ ကိုလာခြင့္ေပးတယ္။ လာတဲ့နိင္ငံျခားသားတိုင္း သူ ့စစ္တပ္က ေထာက္လွမ္းေရး တေယာက္ ( ဆာဂ်င္) တေယာက္ လက္ကိုခံထားရမယ္လုိ႔ ဥပေဒထုတ္ထားတယ္။ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ နိင္ငံျခားသားေတြလံုျခံဳေရးအတြက္ တဲ့ ခမာနီေတြက လာသတ္တာ ျပန္ေပးဆြဲတာ ေတြ မလုပ္နိင္ေအာင္လို႔ ပါလို႔ အေၾကာင္းျပတယ္။

တကယ္က နိင္ငံျခာားသားေတြဘာလုပ္တယ္ဆိုတာ ကို ေစာင့္ၾကည့္ ခ်င္တာ။ သတင္းေတြအျပင္ မထြက္နိင္ေအာင္ ကန္႔သတ္ခ်င္တာ။ က်ေနာ္ က အဂၤလိပ္လူမ်ိုး သတင္းေထာက္တေယာက္ အိမ္မွာ တည္းတယ္။ သူတို႔ လင္မယားက က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ သူ ့အိမ္မွာလည္း အိမ္ေရွ ့မွာ တဲတလံုးနဲ႔ ဟြန္ဆင္လႊတ္ထားတဲ့ စစ္သားကို လက္ခံထားရတယ္။

ကေမၻာဒီယား စစ္သား က အဲဒီအခန္းေလးမွာေနျပီး က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ လူ၀င္လူထြက္ကို ဟြန္ဆင္ထံကို သတင္းပို႔ ရတယ္။ က်ေနာ္က က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းကို ကို ဒီလူစိတ္ခ်ရပါ့မလားလို႔ေမးေတာ့ က်ေနာ့္ ္သူငယ္ခ်င္းက မ်က္ရိတ္မ်က္ႏွာျပျပီး မပူနဲ႔ တဲ့။ ဒီေကာင္ဒို ႔လူျဖစ္ေနျပီလို႔ ဆိုတယ္။ ဘယ္လိုလည္းလို႔ ေမးေတာ့ က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းက ဒီလူက ဆင္းရဲပါတယ္ကြာ။ ငါ့ကိုေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ ဟြန္ဆင္ကလြတ္ထားေပမဲ့ လခေကာင္းေကာင္း ရတာမဟုတ္ဘူး။ ငါက သနားလို႔ သူကိုတ လကို ေဒၚလာ ၂၀၀ မုန္႔ ဖိုးေပးပါတယ္ကြာ။ ဒီေတာ့သူက ငါအေပၚေကာင္းရွာပါတယ္တဲ့။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဟြန္ဆင္စစ္သားေတြက ကေမၻာဒီယားေငြ ရီ နစ္ေထာင္ ခန္႔ ပဲရတယ္။ တစ္ေဒၚလာကို ရီေငြ ၃ ေထာင္ေလာက္ေပါက္ေနတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ပက္စီ သံဗူးတဗူးက တေဒၚလာ ရိွတယ္။ ေျမတစ္ဧက က ႏွစ္ေဒၚလာရိွပါတယ္။ ေဒၚလာ ၂၀၀ဆိုတဲ့ေငြေၾကာင့္ ဟြန္ဆင္လြတ္ထားတဲ့ စစ္သားက က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္း ဘာလုပ္ေနတယ္ဆိုတာကို သတင္းမပို႔ ေတာ့ပဲ ဟြန္ဆင္ ဘာလုပ္ေနတယ္ ဆိုတာကို က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းကို ျပန္ျပီးသတင္းပို႔ ေနတာေပါ့။

က်ေနာ္ အျပင္ဖက္ကျပန္လာရင္ေတာင္ က်ေနာ္ကိုပါ ေရာျပီး သူက အေလးျပဳလိုက္ေသးရဲ ့။ သူ႔ေဘ့ာစ္ရဲ ့သူငယ္ခ်င္း သူ႔ေဘာ့စ္လိုပဲသူေဌးေအာင္းေမ့ေနမွာေပါ့။
မိုးသီးဇြန္

(မွတ္ခ်က္- ကေမၻာဒီယားကေန တဆင့္ ထိုင္းကိုျဖတ္ျပီး က်ေနာ့္ေတာင္ပိုင္းစခန္းကို ျပန္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ )

No comments:

Post a Comment